Grudzień to okres świątecznych zakupów.
Prawie każdy w tym czasie szuka prezentów, które ucieszyłyby bliskich.
Jednakże zdarzają się nietrafione podarunki. Delegatura Inspekcji
Handlowej w Ełku apeluje, aby kupując produkt dobrze zastanowić się nad
jego wyborem, gdyż pełnowartościowy, niewadliwy nie podlega wymianie
ani zwrotowi. Sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu towaru lub
wymiany go na inny, chyba, że wcześniej uzgodniono ze sprzedawcą zwrot
produktu, gdy nie będzie nam odpowiadał.
Kiedy towar jest wadliwy konsument może złożyć reklamację. Ma do wyboru
dwie możliwości, skorzystać z tzw. niezgodności towaru z umową bądź z
gwarancji.
W przypadku niezgodności towaru z umową konsument:
- może złożyć reklamację w ciągu dwóch lat od wydania towaru,
- musi powiadomić sprzedawcę o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową w ciągu 2 miesięcy od jej stwierdzenia,
- może żądać naprawy lub wymiany towaru na nowy, zwrotu pieniędzy lub obniżenia ceny,
- sprzedawca powinien ustosunkować się do żądania reklamacyjnego w
ciągu 14 dni, jeżeli tego nie zrobi, uważa się, że uznał roszczenie
reklamacyjne za uzasadnione.
Ponadto Inspekcja Handlowa służy bezpłatną pomocą przy problemach
związanych z reklamacją. Jeżeli istnieją ku temu przesłanki IH może
wszcząć postępowanie mediacyjne, które ma na celu polubowne
rozstrzygnięcie sporu.
Delegatura Inspekcji Handlowej w Ełku