Portal Miasta Ełk

bus lotnisko elk warszawa olsztyn gdansk transport

Delegatura Inspekcji Handlowej w Ełku apeluje

Grudzień to okres świątecznych zakupów. Prawie każdy w tym czasie szuka prezentów, które ucieszyłyby bliskich. Jednakże zdarzają się nietrafione podarunki. Delegatura Inspekcji Handlowej w Ełku apeluje, aby kupując produkt dobrze zastanowić się nad jego wyborem, gdyż pełnowartościowy, niewadliwy nie podlega wymianie ani zwrotowi. Sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu towaru lub wymiany go na inny, chyba, że wcześniej uzgodniono ze sprzedawcą zwrot produktu, gdy nie będzie nam odpowiadał.
Kiedy towar jest wadliwy konsument może złożyć reklamację. Ma do wyboru dwie możliwości, skorzystać z tzw. niezgodności towaru z umową bądź z gwarancji.
W przypadku niezgodności towaru z umową konsument:
- może złożyć reklamację w ciągu dwóch lat od wydania towaru,
- musi powiadomić sprzedawcę o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową w ciągu 2 miesięcy od jej stwierdzenia,
- może żądać naprawy lub wymiany towaru na nowy, zwrotu pieniędzy lub obniżenia ceny,
- sprzedawca powinien ustosunkować się do żądania reklamacyjnego w ciągu 14 dni, jeżeli tego nie zrobi, uważa się, że uznał roszczenie reklamacyjne za uzasadnione.

Ponadto Inspekcja Handlowa służy bezpłatną pomocą przy problemach związanych z reklamacją. Jeżeli istnieją ku temu przesłanki IH może wszcząć postępowanie mediacyjne, które ma na celu polubowne rozstrzygnięcie sporu.

Delegatura Inspekcji Handlowej w Ełku

Panel użytkownika

Portal Miasta Ełk

wirtualnyElk.pl - niezależne media

Ełk | informacje, wydarzenia, artykuły, forum miasto Ełk

youtube wirtualnyelkfacebook wirtualnyelkWspółpraca
Reklama
Kontakt